Landelijke Opschoondag 2024

Gepubliceerd op 13 maart 2024 om 13:34

Op zaterdag 23 maart 2024 vindt de 23e editie van de Landelijke Opschoondag plaats. Gemeente Meierijstad organiseert dit evenement in onze gemeente op 2 dagen: woensdag 20 en zaterdag 23 maart 2024. De gemeente stelt hiervoor materialen beschikbaar, zoals plastic afvalzakken, afvalgrijpers, plastic handschoenen en hesjes.

Onder andere Basisschool De Vijfmaster gaan op 20 maart de handen uit de mouwen steken, samen met enkele leden van Wijkraad Zuidelijk Veghel. De kinderen gaan met hun begeleiders in groepjes in de deelwijken Veghel Zuid en De Scheifelaar de straten zwerfafval opruimen.

Het is goed dat met name de onderbouwgroepen onder begeleiding van collega's, stagiaires, ouders, opa's en oma's en vrijwilligers de wijken in gaan. Dit is behalve een leuke, ook een leerzame bezigheid.

De onderbouw (de groepen 3, 4 en 5) zullen hun ronde lopen van 09.30 tot 10.30 uur. De groepjes bestaan uit 5 tot 6 kinderen en een begeleider.

De bovenbouw (de groepen 6, 7 en 8) lopen van 11.00 tot 12.00 uur. Ook weer groepjes van 5 tot 6 kinderen.

Doet u ook mee op zaterdag 23 maart 2024?

De gemeente zorgt voor handschoenen, knijpers en afvalzakken, en voor iets lekkers als dank voor uw deelname. Ook halen we het zwerfafval gratis voor u op. Kijk op de website van de gemeente Meierijstad hoe u  uw opschoonactie kunt aanmelden: