Onthulling mozaïekbank ter ere van 25-jarig jubileum Aatrium

Gepubliceerd op 24 maart 2024 om 16:28

Het Aatrium is super trots en dankbaar, dat ze ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan een mooie stenen mozaiekbank hebben mogen maken.
Dit prachtige cadeau is mede mogelijk gemaakt door de stichting Vrienden van Aatrium, het Leefbaarheidsbudget van de gemeente Meierijstad, Brabant
Wonen en Area. Door een fantastische samenwerking met buurtgenoten, bewoners en hun familieleden, vrijwilligers en familieleden is deze bank goed tot zijn recht gekomen.

De start van de social sofa was op 22 september 2023 in het kader van de burendag met een workshop over mozaïeken. Een bank met een gewicht van 1500 kg werd voor in de hal van het Aatrium binnen gezet. Het was daarna aan een groep van ca. 20 personen om de bank van een laag mozaiek te voorzien.

Dit heeft veel gezelligheid en saamhorigheid gebracht, maar soms ook bloed, zweet en tranen. Bewoners kwamen kijken en de mozaiekers werden door het enthousiasme van de bewoners erg gemotiveerd. Soms stonden mensen uit de buurt door het raam te kijken om te zien hoe het allemaal vorderde.
Er zijn in totaal ruim 820 uur in deze bak gestoken en door het plakken van 200 kg mozaieksteentjes is deze uiteindelijk ruim 1700 kg zwaar geworden.

Dinsdag 19 maart is deze social sofa officieel onthuld en heeft deze buiten in de zithoek een prominente plaats gekregen.

Wij wensen jullie veel plezier met dit prachtige aandenken!

Zie bijgaande foto’s.
John Zijlmans