Leerlingen van basisschool de Vijfmaster helpen mee op het dierenparkje

Gepubliceerd op 22 oktober 2021 om 16:23

Vanochtend hebben de leerlingen van groep 3 van basisschool de Vijfmaster een bezoek gebracht aan het dierenparkje in de wijk Veghel Zuid. In het park hebben ze flink de handen uit de mouwen gestoken en vrijwilligers van het park geholpen met het verzorgen van de dieren. In kleine groepjes gingen ze aan de slag met het voeren van dieren, poep vegen, hooi strooien, water verversen. De vrijwilligers van het dierenparkje waren erg blij met de enthousiaste hulptroepen.

Op initiatief van Jan Keurlings, vrijwilliger bij het dierenparkje en lid van wijkraad Veghel Zuid, helpen leerlingen van de Vijfmaster één keer per maand op vrijdagochtend mee bij het verzorgen van de dieren. Met deze bezoeken komen de leerlingen meer te weten over de dierenverzorging en zijn ze actief bezig in hun eigen wijk. En hopelijk vertellen ze aan hun papa’s en mama’s hoe leuk het is. Want de groep vrijwilligers mag nog wat groter worden.

Op deze wijze draagt Jan bij aan het vergroten van de leefbaarheid in de wijk Veghel Zuid. Heb jij ook een leuk idee om jouw buurt te verbeteren? Neem dan contact op met wijkraad Veghel Zuid via: wijkraadveghelzuid@hotmail.com.